شرکت‌های حامی مستقیم اشغالگری اسرائیل را بشناسید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
لینک دوستان
سرور مجازی ایران" >سرور مجازی ایران

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان گپ دوستانه و آدرس rahjooyan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آخرین مطالب
دیگر موارد

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:







آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 626
:: کل نظرات : 11

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 67
:: بازدید ماه : 2659
:: بازدید سال : 8887
:: بازدید کلی : 364017
نویسنده : عبدالرضا جودکی
پنج شنبه 25 آبان 1402

فهرستی از شرکت‌های صهیونیستی یا شریک در اشغالگری رژیم اشغالگر اسرائیل را منتشر کردند، آن هم در شرایطی که درخواست‌ها در کشورهای اسلامی برای تحریم اقتصادی اسرائیل و اعمال فشار بر اقتصاد این رژیم و شرکت‌های حامی آن شدت گرفته است.

چه شرکت‌هایی حامی اقتصادی رژیم صهیونیستی هستند؟

 

  فهرستی از محصولات و برندهایی که در بازارهای جهانی یافت می‌شوند و به طور مستقیم از اشغالگری اسرائیل و شهرک‌سازی و آپارتاید این رژیم و آوارگی فلسطینیان حمایت می‌کنند، در وب سایت جنبش تحریم  BDS  منتشر شده که در ادامه آمده است:

اچ پی

شرکت اچ پی، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چند ملیتی و فعال در زمینه فناوری اطلاعات است که به استفاده اسرائیل از سیستم شناسایی بیومتریک  برای محدود کردن رفت و آمد فلسطینی‌ها کمک می‌کند.

شرکت‌های دارای برند HP فناوری‌هایی را ارائه می‌کنند که اسرائیل از آن برای حفظ آپارتاید، اشغالگری و شهرک‌سازی علیه مردم فلسطین استفاده می‌کند.

زیمنس و نکسانز
شرکت آلمانی زیمنس، در پروژه آپارتاید اسرائیل و شهرک سازی‌های غیرقانونی اسرائیل نیز شریک است آن هم  از طریق ساخت خطوط اتصال که شبکه برق اسرائیل را به شبکه برق اروپا متصل می‌کند و به شهرک‌های غیرقانونی ایجاد شده در زمین‌های فلسطین اجازه می‌دهد از تجارت برق تولید شده از گاز فسیلی بین اسرائیل و اتحادیه اروپا بهره‌مند شوند.

همچنین مشخص شده که شرکت خدمات برق نروژی نکسانز Nexans اخیراً قرارداد بخش کابل‌های اتصال رژیم صهیونیستی را منعقد کرده است . در 19 ژوئیه، Nexans در وب سایت خود اعلام کرد که این خط در اعماق بیش از 3000 متر از کف دریای مدیترانه امتداد خواهد داشت. کابل های زیردریایی به صورت عمده در تاسیسات شرکت Nexans  در Halden (نروژ) و Futtsu (ژاپن) ساخته می‌شوند و توسط کشتی های کابل کشی پیشرفته Nexans Aurora و Nexans Skagerrak نصب می‌شوند.

شرکت بیمه آکسا
شرکت فرانسوی فعال در حوزه بیمه آکسا، در بانک‌های رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری می‌کند که سرقت زمین‌ها و منابع طبیعی فلسطین را تامین مالی می کنند.

جنبش BDS توصیه می‌کند از خرید بیمه نامه با AXA خودداری کنید، یا اگر در حال حاضر بیمه نامه‌ای با آنها دارید، سعی کنید آن را لغو کنید.

در 14 ژوئن، بیانیه کمیته ملی فلسطین برای بایکوت اسرائیل (BNC) اعلام کرد که شرکت بیمه چندملیتی فرانسوی AXA به سرمایه گذاری 15.6 میلیون دلاری در بانک‌های اسرائیل، بانک هاپوالیم (6.53 میلیون دلار)، بانک لئومی (5.63 میلیون دلار)، بانک دیسکونت (3.08 میلیون دلار) و بانک مزراحی تفاهت (600 هزار دلار) ادامه می‌دهد.
شرکت پوما(Puma)
پوما حامی مالی فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی است که شامل تیم‌هایی از شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.
پوما به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پوشاک ورزشی در جهان و تنها حامی بین‌المللی فدراسیون فوتبال اسرائیل است که به گفته دیده‌بان حقوق بشر، شامل باشگاه‌های فوتبال مستقر در شهرک‌های غیرقانونی اسرائیل است.

بر اساس گزارش BDS، دارندگان مجوز انحصاری فعلی و قبلی پوما در اسرائیل در شهرک‌های غیرقانونی صهیونیست‌نشین فعالیت دارند.

حمایت پوما از فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی حمایت از دخالت مستقیم آن را در نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی محسوب می شود و به سیستم شهرک‌سازی اسرائیل اجازه ادامه و گسترش می‌دهد.
شرکت‌های سودا استریم (SodaStream ) و ادن اسپرینگز(Eden Springs)
به گفته جنبش‌های تحریم رژیم صهیونیستی، سودا-استریم، کمپانی تولید دستگاه‌‌های خانگی تهیه آب و نوشابه گازدار در اسرائیل در سیاست این رژیم برای آواره ساختن شهروندان بومی فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی النقب نقش داشته و شریک دیرینه این رژیم در بدرفتاری و تبعیض علیه کارگران فلسطینی بوده است.

Eden Springs  نیز همچنین در بسیاری از کشورهای جهان آب معدنی می فروشد و یک کارخانه آب معدنی در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه راه اندازی کرده است.

میوه‌ها و سبزیجات اسرائیلی

صادرات عمده اسرائیل میوه‌ها و سبزیجات هستند که در زمین‌های غصب شده از فلسطینی ها کشت می‌شوند. صادرات اصلی اسرائیل شامل خرما، آووکادو و فلفل رنگی است.
در حالی که قوانینی وجود دارد که همه بازرگانان و واردکنندگان را ملزم می‌کند که برچسب کشور مبدا را روی کالا بگذارند، گاهی اوقات محصولات اسرائیلی با دستکاری در داده‌های کشور مبدأ از طریق یک کشور واسطه به کشورهای عربی صادر می شود.
کاترپیلار(CAT) و آهاوا( Ahava)
نیروهای اشغالگر از بولدوزرهای  شرکت صنایع سنگین آمریکایی کاترپیلار  CAT برای تخریب منازل فلسطینی‌ها و مزارع آنها استفاده می‌کنند و همچنین از آنها در جرایم اسرائیل در غزه استفاده کرده است. این شرکت یک بولدوزر مستحکم را به طور خاص برای ارتش اسرائیل طراحی کرده است.

لوازم آرایشی آهاوا نیز به منابع طبیعی که به طور غیرقانونی از سواحل بحر المیت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین استخراج می‌شود، متکی است. این یکی از شناخته شده ترین شرکت های صادرکننده اسرائیلی در جهان است، زیرا محصولات آن نه تنها در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد، بلکه از طریق اینترنت نیز به بازار عرضه می‌شود و از طریق دفتر مرکزی خود در بریتانیا، خدمات ارسال را به تمام کشورهای از جمله کشورهای عربی ارائه می‌دهد.

هیوندای  Hyundai
مقامات رژیم صهیونیستی از بولدوزرهای صنایع سنگین هیوندای برای شهرک‌سازی و فعالیت به طور خاص در منطقه صنعتی شهرک صهیونیست‌نشین برکان استفاده می‌کنند. تجهیزات این شرکت همچنین برای تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها به ویژه در قدس و نقب و همچنین برای تخریب منازل در جولان اشغالی سوریه استفاده می‌شود.

 

هوموس  صبرا Sabra

Sabra Hummus یک سرمایه گذاری مشترک بین PepsiCo و Strauss Group، یک شرکت غذایی اسرائیلی است که از ارتش اسرائیل حمایت مالی می‌کند.

 بسیاری از شرکت‌های مطرحی که در زندگی روزمره ما حضور پررنگی دارند؛ مستقیم یا غیرمستقیم پیوندی با اقتصاد رژیم صهیونیستی داشته و با کمک‌های خود، سوخت موشک‌های این رژیم علیه کودکان فلسطینی را تأمین می‌کنند. 

شرکت «کوکاکولا» یکی از شرکت‌های چندملیتی طرفدار رژیم صهیونیستی است و سالانه ۱۷% از درآمد خود را به پروژه ارض موعود صهیونیست‌ها اختصاص می‌دهد. کوکاکولا در سال ۱۹۶۶ با تأسیس یک کارخانه در فلسطین اشغالی ضمن شکستن تحریم اقتصادی اعراب علیه رژیم صهیونیستی، گام مهمی را در تثبیت این رژیم برداشت. وزارت خارجه رژیم اشغالگر قدس در روزنگاری که در این سال منتشر کرده، شش واقعه را حیاتی خوانده است. مخالفت صریح شرکت کوکاکولا با تحریم رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای اسلامی یکی از این وقایع است.

روزنامه هاآرتص در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۰۲ اعلام کرد کوکاکولا در ازای کمک‌های میلیونی دولت رژیم اشغالگر قدس (در قالب حدود ۵۰ میلیون دلار معافیت مالیاتی)، می‌خواهد یک کارخانه جدید در فلسطین اشغالی در شهرک «کیریات گات» جهت به‌کارگیری ۷۰۰ صهیونیست بسازد.

در سال ۲۰۰۳ نیز آژانس یهودی دیاسابورا، با انتشار گزارشی، از حمایت گسترده شرکت‌های بزرگ جهان به صهیونیسم و رژیم صهیونیستی پرده برداشت. در این گزارش آمده است شرکت‌های نوشابه‌سازی کوکاکولا و پپسی، هر کدام معادل ۳/۲ میلیارد دلار در سال برای تحقق آرمان‌های این آژانس کمک می‌کنند که این رقم ۴/۵ % کل فروش سالانه این شرکت‌ها که بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار است را تشکیل می‌دهد. 

شرکت پپسی نیز تا سال ۱۹۹۱ به تحریم این رژیم از سوی کشورهای عربی پایبند بود؛ ولی ازآن‌پس تجارت خود را با این رژیم از سر گرفت و چنان که ذکر شد هم اکنون در ردیف حامیان مالی این رژیم محسوب می‌شود.

نستله نیز در سال ۱۹۹۸ میلادی، جایزه جوبیلی (Jubilee Award) را از دست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دریافت کرد. این جایزه به بزرگ‌ترین شرکت‌های تأمین‌کننده اقتصاد رژیم صهیونیستی اعطا می‌شود.

علاوه بر این شرکت‌ها، پویش‌های مختلف تحریم دولت اشغالگر قدس، فهرستی از برندهای تجاری مشهوری را تهیه کردند که آشکارا حمایت خود را از رژیم اشغالگر اعلام کرده یا با شرکت‌های آمریکایی، اروپایی و آسیایی ارتباط دارند که کشورهایشان از جنگ رژیم صهیونیستی حمایت کردند.

این فهرست شامل رستوران مک‌دونالد، هاردیز، برگر کینگ و مشروبات نستله، کوکاکولا، لیپتون، استارباکس، خودروهای هیوندای، کره جنوبی، مواد شوینده با برند «تاید» و «آریل» و لوازم آرایشی آمریکایی «کایلی جنر» و «لوریا» و شرکت فناوری اطلاعات «اچ پی» و شرکت IBM که سخت‌افزار رایانه، میان‌افزار و نرم‌افزار را تولید و به بازار عرضه می‌کند و پوشاک و لوازم ورزشی با مارک‌های و «Nike» و «Puma» است.

رفعت سید احمد، کارشناس در موضوع مناقشه اعراب و رژیم صهیونیستی و رئیس مرکز پژوهش‏های یافای مصر نیز می‌گوید تحریم اقتصادی سلاحی است که در جریان انتفاضه سال ۲۰۰۰ فلسطین کارساز بودن خود را ثابت کرده است؛ به‌نحوی‌که حدود ۷۵۰ میلیون دلار به کالاهای آمریکایی زیان دهد.

با یک جست‌وجوی کوچک می‌توانیم کالاهای اسرائیلی که در بازار ایران نیز فراوان است را پیدا کنیم؛ سرلاک، کیت کت، مگی، کافی میت، نسکافه، کوکاکولا، پپسی، دنت، دامستوس و داو.

به نظر می‌رسد گروه‌های مردمی می‌توانند با تشکیل کمپین حذف محصولاتی که مستقیم یا غیرمستقیم بر اقتصاد رژیم صهیونیستی تأثیرگذار هستند از سبد خرید خانوارها، ضربه کاری برای ضعیف ساختن رژیم صهیونیستی به اقتصاد او بزنند تا سوخت موشک‌هایی که روزانه بیش از ۱۰۰ نفر را در نوار غزه به شهادت می‌رساند به‌زودی به پایان برسد.

*   *     *  بیشتر بدانیم

شرکت نوکیا NOKIA

این شرکت حضور خود در اسراییل را با یک سرمایه‌گذاری ۵۰۰میلیارد دلاری در سال ۱۳۷۹ آغاز کرد و بخش عمده‌ی این سرمایه در اختیار شرکت‌های اسراییلی قرار گرفته است.نوکیا چند مجتمع تحقیقاتی و صنعتی را در سرزمین‌های اشغالی راه‌اندازی کرده و بخشی از فرآیند طراحی و تولید محصولاتی مانند باتری گوشی‌های تلفن همراه در این مجتمع‌ها انجام می‌شود.

شرکت اینتل Intel corp

اینتل یک واحد توسعه‌ی خود را در سال ۱۳۵۳ در حیفا و یک مجتمع تولید ریزپردازنده را در سال ۱۳۶۴ در قدس بنا نهاد. این واحدها نخستین مراکزی بودند که این شرکت خارج از مرزهای ایالات متحده ایجاد کرده بود.

شرکت نستله Nestle

شرکت نستله که بزرگترین تولیدکننده‌ی مواد غذایی دنیا محسوب می‌شود، به پاس خدماتش به رژیم اشغال‌گر قدس، جایزه‌ی جوبیلی را از نتانیاهو (نخست‌وزیر وقت اسراییل) گرفته است. این شرکت بیش از دویست‌میلیارد تومان در اسراییل سرمایه‌گذاری کرده و در مقابل این خوش‌خدمتی، سالانه حدود بیست و چهارمیلیارد تومان کمک مالی از ایالات متحده دریافت می‌کند.

نشان‌های وابسته: نسکافه، کافی‌میت، نان، سرلاک، مگی

شرکت کوکا کولا Coca Cola

وزارت خارجه‌ی رژیم اشغال‌گر قدس در روزنگاری که برای سال ۱۳۴۵ منتشر کرده، شش واقعه را حیاتی خوانده است. مخالفت صریح شرکت کوکاکولا با تحریم اسراییل از سوی کشورهای اسلامی یکی از این وقایع است.

نشان‌های وابسته: کوکاکولا، فانتا، آب معدنی داسانی، خوشگوارکوکا، خوشگوار پرتقالی

شرکت آی بی ام IBM

شرکت آی‌بی‌ام یک‌سال پس از اعلام تشکیل دولت اسراییل نخسیتن سرمایه‌گذاری‌هایش را در سرزمین‌های اشغالی شروع کرد و در سال ۱۳۸۱، به پاس نیم‌قرن خدمات چشمگیرش به این دولت، جایزه‌ی سفیر را از شیمون پرز (نخست‌وزیر پیشین اسراییل) دریافت نمود.

شرکت بابیلون Babylon Ltd

شرکت سازنده و ناشر فرهنگنامه‌ی بابل (که به اشتباه بابیلون خوانده می‌شود؛ در حالیکه بابیلون برگردان انگلیسی واژه‌ی بابل است) که این روزها نام کمابیش شناخته‌شده‌ای است، در سال ۱۳۷۵ در سرزمین‌های اشغالی تاسیس شده است. این شرکت هم‌اکنون با به‌کارگیری حدود هشتاد نفر، دفاتری در اسراییل و آلمان دارد.

شرکت تیمبرلند Timberland

جفری سوارتز مدیرعامل و رییس هیات‌ مدیرهی شرکت در پایان یک سفر چهارروزه به سرزمین‌های اشغالی، در گفتگو با نشریه‌ی یهودی جروزالم‌پست تاکید کرد که اسراییل باید پیامش را به گوش جهانیان برساند.شرکت تیمبرلند بیش از بیست فروشگاه در سرزمین‌های اشغالی دایر کرده و یکی از تولیدکنندگان پوتین‌های سربازان ارتش رژیم اشغالگر قدس است.

شرکت تایم وارنر Time Warner

همان‌گونه که از نامش پیداست، این شرکت نتیجه‌ی پیوستن چند شرکت رسانه‌ای آمریکایی به یک‌دیگر است. شرکت‌هایی همچون برادران وارنر، تایم و AOL که هرکدام در رشته‌ی خود یکی از بزرگترین‌ها بودند.تایم وارنر جایزه‌ی جوبیلی را به پاس پشتیبانی طولانی و همه‌جانبه از اسراییل، از بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر پیشین این رژیم) دریافت کرده است.

شرکت والت دیسنی WaltDisney

شرکت سرمایه‌گذاری خانواده‌ی دیسنی، بیش از پانصدمیلیارد تومان در سرزمین‌های اشغالی سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت اعلام کرده که می‌خواهد فعالیت اقتصادی جدیدی را آغاز کند که حجم آن دست‌کم دویست و پنجاه‌میلیارد تومان است . شرکت نیوز یکی از بزرگترین مجموعه‌های رسانه‌ای دنیاست که بیش از ۱۷۵ روزنامه و دهها شبکه‌ی تلویزیونی و رادیویی را در اختیار دارد. روپرت مرداخ، مالک این غول رسانه‌ای که به گورکن کثیف مشهور است، به تازگی سرمایه‌گذاریهای سنگینی را در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده است.

شرکت سارالی Sara Lee

سارالی بزرگترین تولیدکننده‌ی پوشاک دنیاست. این شرکت مالک بیش از چهل‌درصد سهام شرکت دلتاجلیل (بزرگترین تولیدکننده‌ی پوشاک اسراییل) و مهم‌ترین شریک تجاری آن است. تولیدات این شرکت با عناوین و نشان‌های مختلفی در کشورهای مختلف به فروش می‌رسد.

شرکت دلتا جلیل DELTA GALIL

داو لاتمن یکی از دوستان نزدیک ایهود باراک (نخست‌وزیر پیشین اسراییل) است. او دلتاجلیل را در سال ۱۳۵۴ در اسراییل بنا نهاد و هم‌اکنون مهمترین سهام‌دار و مدیر آن است. سارالی (بزرگترین شرکت تولیدکننده‌ی پوشاک دنیا) دومین سهام‌دار دلتا و شریک اصلی آن محسوب می‌شود.هوارد شولتز مدیرعامل شرکت، از سوی یکی از موسسات یهودی به عنوان «پشتیبان صهیون» مورد تقدیر قرار گرفت. یکی از مقامات وزارت امور خارجه‌ی رژیم صهیونیستی نیز فعالیت یهودیان ثروتمندی چون شولتز را یکی از عوامل موفقیت تبلیغاتی اسراییل می‌داند.

شرکت اوریل L’OREAL

اسراییل مرکز منطقه‌ای این شرکت در جنوب غربی آسیاست. کنگره‌ی یهودیان آمریکا در بیانیه‌ای خشنودی خود را از پشتیبانی شرکت L’oreal از دولت اسراییل اعلام کرده است.

شرکت لیمیتد برندز Limitedbrands

لس وگزنر، بنیان‌گذار، مدیرعامل و رییس هیات مدیره‌ی شرکت، یکی از اعضای کمیته‌ی اِمِت است. این کمیته یک «اتاق جنگ رسانه‌ای» است که برای اطمینان از پوشش رسانه‌ای حوادث جهانی به سود اسراییل تشکیل شده است.

آنچه مسلم است مصرف کالاهای اینچنینی می تواند طول عمر این زالوی بزرگ را افزایش دهد و زمینه را برای افزایش بودجه های نظامی رژیم غاصب صهیونیستی فراهم کند، حال سوال اینجاست که ما چقدر می توانیم با تحریم این کالاها جلوی بزرگ شدن این غده سرطانی را بگیریم و مسئولین چقدر در جلوگیری از واردات این کالاها باید حساس باشند و جلوی ورود این کالاها را بگیرند؟




:: بازدید از این مطلب : 200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب پربازدید